Sales Strategy

Hoe opmerkelijk ben jij? En je business?

Een strategie is niets anders dan een krijgsplan. Een slim aanvalsplan ... Wat heb jij nodig om een klant voor je te winnen en de concurrentie van je af te houden? Tijdens het intake-gesprek is al veel informatie boven tafel gekomen die waardevol is om je bedrijf goed te kunnen (her)positioneren.

 

Het unieke aan FairySales is dat we altijd uitgaan van jouw persoonlijk talent, jouw business en jouw twijfels. Verwacht geen algemene verkooptraining, tips en tricks. Dan kun je beter een paar vakboeken lezen.

In veel gevallen zijn ondernemers en werknemers in de sales meer productgericht dan sales-gericht.

Niet verwonderlijk want je hebt je verdiept in het product dat je verkoopt. Misschien heb je het wel zelf gemaakt en om het te kunnen maken heb je een jarenlange opleiding gevolgd. Als je dan als meubelmaker of advocaat ineens zelfstandig gaat ondernemen, moet je het wel kunnen verkopen. En je bent vast niet de enige in de branche. Daar is een list voor nodig...

Je zal er versteld van staan hoeveel je al in een, twee dagen kunt bereiken en hoe snel je het kunt toepassen. De kosten bedragen – afhankelijk van wat al voorhanden is – tussen de € 800,- en € 1.200,- ex. btw. Het intake-gesprek is gratis. Ik coach op mijn kantoor te Best.

WELKE ZAKEN KOMEN AAN BOD?

Positionering - We gaan bekijken wat je echt wilt bereiken met je business. En wie. Wat maakt jou product zo bijzonder, welk probleem los jij op? Hoe kun jij je het beste onderscheiden van t.o.v. je concurrenten? Wat is jouw DNA? Wat is jouw ‘claim to fame’? Oh ja, en dan bedoelen we niet dat je klantgericht bent. Of betrouwbaar, innovatief of passievol bent. Dat zijn waarden waar we van uitgaan en niemand acht op slaat als je het roept.

 

 

Klantprofiel - Wat is je ideale klant? Hoe ziet die er uit? Wat doet die klant en hoe kun je die het beste benaderen. Is ie de baas of moet hij of zij de baas overtuigen. Met een goed klantprofiel hebben we de doelgroep zo in kaart gebracht.

Concurrentie - Wie zijn ze en waar zitten ze? Zijn ze beter dan jij of slechter? Goedkoper of duurder? Hoe komen zij aan de klanten die jij had willen hebben? Zijn ze groter, gezonder of juist niet? Hoe beter je je concurrenten kent hoe scherper jij je kan positioneren. Voor elk business-doel staat een muurtje concurrenten en het is jouw kunst om de bal hier langs te schieten en te scoren.

 

 

Sales Statement - Wat is jouw verhaal om de klant te overtuigen? Jouw pitch? Ben je alleen aan het zenden van informatie of ken je de behoefte van de klant? Wat doe je aan content marketing of inbound marketing?