Zelfvertrouwen

Hoe zeker ben jij van jezelf als je klanten probeert te werven?

Twijfel je of je wel genoeg ervaring hebt met verkopen? Of dat je je laat imponeren door je klant of omgeving? Wat het ook is, je kunt er altijd iets aan doen. Sterker: je moet er iets aan doen want ‘angst’ is voelbaar. Niet alleen dieren ruiken angst, mensen hebben het ook zo door.

Als je op pad gaat met een zwak verhaal, zal het lastig worden om iets te verkopen.

Hoe sterker je sales pitch, des te zelfverzekerder je gesprekken zullen zijn. Zelfs als je veel concurrentie hebt. Als jij een beter verhaal vertelt en een beter aanbod kan doen, pak jij waarschijnlijk de opdracht.

En als het dan toch een keer niet lukt, dan weet je dat je er alles aan gedaan hebt en het niet aan jou ligt.

Zelfvertrouwen is als vitamine voor al je sales-activiteiten. Heb het lef en wees origineel.

Heb je voldoende lef?

Doe jij wat iedereen doet? Houd jij je aan veilige ongeschreven regeltjes of heb je ook wel eens het lef om iets nieuws te doen. Nieuw is opmerkelijk, creatief en trekt de aandacht. Zoek eens wat vaker de randen van het ravijn op. Daar groeien vaak de mooiste bloemen en heb je het mooiste uitzicht. Of blijf je liever veilig op afstand?

Kom op. Meer lef leidt tot meer zelfvertrouwen.

Voor een verkoper is zelfvertrouwen essentieel.

Je voert betere gesprekken, tegenwerpingen kun je van je af laten glijden, bezwaren kun je wegnemen en van onderhandelen ga je genieten.

Scroll naar top