Leert je veel beter verkopen

Leert je veel beter verkopen

Meer klanten met waardevolle content, gemaakt in de FairySales content studio

Als je meer klanten wilt, kan ik je leren hoe je dat voor elkaar krijgt. Dat heb je inmiddels wel begrepen. Maar hoe goed je ook wordt in acquisitie en sales, zonder waardevolle content kan het een lastig verhaal blijven. Met het inzetten van de juiste content val je meer op en stijgen je omzetkansen. FairySales beschikt over een communicatie- en content studio die voor jouw business de meest geschikte content kan vervaardigen.

Maar eerst: wat is waardevolle content?

Over content zijn al veel boeken uitgegeven. Sterker, Cor Hospes heeft zelfs een Contentbijbel geschreven. Dus wil je er meer van weten, dan raad ik je aan om die te gaan lezen. 

Content is een containerbegrip. Ik vind het eigenlijk een verzamelnaam voor alle informatie- en communicatiemiddelen die jouw salesactiviteiten ondersteunen. En dat kan van alles zijn zoals je website of een zakelijke blog, film, podcast, event, mailing, e-mail nieuwsbrief, advertentie, of een e-zine. Noem maar op.

Waardevolle content is content die we de moeite waard vinden om te lezen, te bekijken en te delen! Vooral dat laatste is belangrijk. Waardevolle content die viraal gaat is de droom van elke contentmarketeer want bij content draait het om de inhoud en bij marketing om ruilen. De content studio van FairySales heeft er verstand van.

Flyer InmotionVR fysiotherapie

Product leaflet A4

Waardevolle informatie t.b.v. fysiotherapie praktijken over een innovatieve behandelmethode met behulp van Virtual Reality.

Hof van Vijfeijken flyer conferentieboerderij

B2B mailing

Vergaderen op een toplocatie? Dat kan in Boxtel. Dat laat Hof van Vijfeijken weten aan ondernemers in de regio d.m.v. een A4-mailing.

BICS PRO folder object informatie voorziening t.b.v. BHV-ers

Beursfolder

Op een beurs kun je geen website weggeven. Wel waardevolle content in de vorm van een productfolder. BICS PRO wijst je de weg.

Klanten willen geholpen worden en content helpt daarbij

Val je klanten of volgers niet lastig met dingen waar ze niks aan hebben. Geef ze content die ze nodig hebben, inspireert, blij maakt of hun probleem oplost. En dat doe je niet met gortdroge teksten, nietszeggende foto’s of clichéverhalen. Dat zijn uitingen die passeren als een schip in de mist. Het is zo simpel: als jouw klant een probleem heeft en om een oplossing vraagt, help hem daar dan mee. Wees transparant, hou niks achter, ben niet bang voor je concurrenten. Of zoals Marcus Sheridan (inbound marketing-specialist) het verwoordt: Be a teacher. If they ask, you answer.

Bteken folder workshop burger-idee

Workshop mailing

Hoe benader je gemeente-ambtenaren voor een workshop over burgerinitiatieven? Met een gepersonaliseerde direct mailing.

Innozl solutions folder

Product folder

Als je je potentiële klanten in Europa kunt aanwijzen, dan stuur je ze een informatieve mailing over een innovatieve oplossing.

Stimulanz vakantiemailing

Vakantiemailing

Arbo-dienst maakt klanten blij met een ventilator die je kunt aansluiten op je telefoon. Vakantie-mailing in de vorm van een telefoon.

Hoe weet ik nou welke content het beste bij mijn business past?

De content studio van FairySales helpt je graag bij het bepalen welke content het beste bij je business past. Welke contentstrategie het meest geschikt is en hoeveel budget je daarvoor moet reserveren.

Voor alle ondernemers geldt: besteed veel aandacht aan je website. Zoals een winkelier elke dag in z’n zaak de boel op orde brengt en houdt, zo moet jij altijd met je website in beweging zijn. Als niemand ooit jouw contactformulier gebruikt en als je geen klanten werft via je website, is je website een goed bewaard geheim.

Elevator pitch op video Woutdoorsports
Video afspelen

Videocontent – Heb je er wel eens aan gedacht om je buisiness vast te leggen op film? Dat komt heel overtuigend over en je klanten zien precies wat en hoe je het doet. En je kunt film makkelijk delen.

Uitleg animatie Fontissimo
Video afspelen

Animatiecontent – Als je niet zelf voor de camera wilt verschijnen, kunnen we je verhaal ook als animatie vertellen. Wij kunnen de voice-over verzorgen maar jij kan je pitch ook zelf inspreken.

Hoe bereik ik mijn doelgroep met content?

Bijvoorbeeld: aanwijsbare doelgroep – Stel je hebt een product of dienst die een probleem oplost voor alle mbo-scholen in Nederland. Die doelgroep is in kaart te brengen met naam en toenaam. Deze doelgroep kun je dan bijvoorbeeld benaderen door middel van een gepersonaliseerde mailing en verwijzen naar je website. Heel traditioneel maar nog steeds effectief. En voor scholen die zelf online al op zoek zijn naar de oplossing van het probleem geeft jouw website natuurlijk de beste antwoorden op alle vragen.

Content die je ook kan inzetten: gepersonaliseerde mailing, e-mailnieuwsbrief, blog artikelen, instructievideo of demo.

Bijvoorbeeld: niet aanwijsbare doelgroep – Stel je bent een echtscheidingsadvocaat en in de plaats waar jij gevestigd bent, besluiten dagelijks echtparen om te gaan scheiden. Maar als jij als echtscheidingsadvocaat door de stad loopt, kun je niet aan de neuzen van de mensen zien of ze wel of niet een gelukkig huwelijk hebben. Dus is een mailing of een e-mailnieuwsbrief geen optie. Wat bij voorbeeld wel helpt is een website waarop je heel veel waardevolle content op post die te maken heeft met echtscheiding. Want ook mensen die in een scheiding liggen verlangen naar antwoorden op vragen en als jij die antwoorden kan geven, ben je positief bij ze in beeld. Bovendien, als jouw website uitblinkt in waardevolle content en je hebt je SEO goed voor elkaar, dan zet Google je vermoedelijk op een prominente plek in jouw regio.

Mogelijke contentmiddelen: website, veel relevante blogartikelen, social media posts, advertenties in plaatselijke media, sponsoring, flyers t.b.v. huisartspraktijken, e.d. Vraag het de content studio van FairySales.

Content studio in huis. Vraag het de specialist

Tijdens de Sales Start Sessie en het Sales Coaching Pro traject wordt snel duidelijk of jouw contentstrategie de juiste is en je middelen toereikend zijn. Je kunt dat zelf fixen maar ik kan je daarbij ook uitstekend helpen. Mijn partner is gespecialiseerd in content marketing, inbound marketing en reclame. Voor grote merken, kleine merken en merken die groot willen worden. En dat kan heel handig voor je zijn omdat we snel kunnen schakelen.

Meer informatie vooraf leidt tot meer sales

De verkoop van robotgrasmaaiers neemt een vogelvlucht, zo ook het aantal advies-aanvragen. Ik merkte dat ik steeds vaker bij mensen aan tafel kwam te zitten zonder koopintentie. Ik had een goed gesprek en klanten veel verteld, maar verkocht niets. We hanteren geen pushverkoopstrategie, maar uiteraard moet er wel wat verkocht worden. Daarom moest het adviesgesprek een salesgesprek worden. Na een paar intensieve gesprekken met Marije kwamen we tot de conclusie dat we de klant veel meer informatie moeten geven op het moment hij ons benaderd. Met het geven van de juiste informatie over ons product, over ons bedrijf en werkwijze, kan de klant nog beter bepalen of een robotgrasmaaier voor hem geschikt is en of Vitaro bij hem past. We hebben daarbij ook heel duidelijk het ideale klantprofiel beschreven en daarop onze werkwijze ingezet. Dit traject is gestart met het realiseren van een hoogwaardig informatiemagazine (gemaakt door FairySales). De gespreken met Marije verliepen bijzonder gemakkelijk en we zijn zeer gelukkig met het voorlopige tussenresultaat. Ik heb het gevoel dat wij door de nieuwe werkwijze nog professioneler overkomen en daardoor worden gezien als de specialist in ons vakgebied. En dat niet alleen in de werkplaats, maar ook zeker al aan tafel of zelfs aan de telefoon bij het eerste contact moment.
Eigenaar Vitaro
Ruud van Rooij
Vitaro Robotgrasmaaires, Nistelrode

Digitaal magazine
(e-zine)

Voor Vitaro Robotgrasmaaiers realiseert de content studio van FairySales een uitgebreid magazine (28 pag.). Alles wat je moet weten over de aanschaf van een robotgrasmaaier staat hierin. Het magazine is niet alleen online te bezichtigen maar er is ook een geprinte versie verkrijgbaar.
Benieuwd? Kijk op vitaro.nl/robotgrasmaaiers.nl

Mail me vrijblijvend

Dan neem ik telefonisch contact met je op om kennis te maken. Dan weten we allebei snel of ik je kan helpen. Je zit dus nog nergens aan vast. Als je hiernaast eerst even omschrijft wat de kern van je probleem is, kan ik me daar alvast op voorbereiden.

Scroll naar boven