Klanten werven kan beter

Met klantgestuurde leadgeneratie  heb je meer kans op new business.
FairySales helpt je graag met het werven van nieuwe klanten.

FairySales scoort klanten met leadgeneratie

Zelf aan de slag gaan met koude acquisitie geeft je wellicht koude rillingen. Alleen al als je eraan denkt. Je vindt het lastig en dat begrijpen we. Het is niet je vak en zeker niet je hobby. Je bent trouwens niet de enige ondernemer die er een broertje dood aan heeft. Dus wat doe je? Je neemt contact op met mij, Marije Basstein. Want hoe je het ook wendt of keert, iemand moet het doen. Toch? 

of bel 06 41 29 92 28

Leadgeneratie nieuwe stijl

FairySales past graag een bijzondere methode toe voor het verkrijgen van kwalitatieve leads voor ondernemers: de klantgedreven leadgeneratie. Deze methode heeft meer kans op succes dan prospects benaderen waarbij je enkel uitgaat van je eigen kracht.

Bij een klantgedreven aanpak besteden we meer tijd in de voorbereiding. We willen namelijk graag weten van je huidige klanten wat ze ertoe bewogen hebben om klant bij jou te worden. Door de antwoorden op relevant gestelde vragen, zien we waar je kansen liggen. En dat kan best verrassend zijn. De uitkomsten zullen je wellicht aansporen om de tekst op je website hier en daar aan te passen.

Deze telefoongesprekken besteden we niet uit. Die worden altijd door Marije Basstein zelf professioneel en respectvol gepleegd. De uitkomsten van deze telefoongesprekken worden samengevat en met jou besproken. 

Deze klantinformatie is een belangrijk ingrediënt voor het ontwikkelen van een creatieve direct mailing. 

Nabellen leadgenaratie is essentieel

Opvallende binnenkomer

Lukraak een lijst met telefoonnummers koud bellen gaat je waarschijnlijk niks opleveren. Het is als een sprinter die op een koude dag zonder warming up ook niet top zal presteren.

FairySales kiest ervoor om prospects eerst te benaderen met een opvallende direct mailing. Een mailing met een mooi aanbod en/of belofte. We vertellen geen sprookjes.
In de mailing staat dat we de prospect gaan bellen om nader kennis met je te maken en dat we graag het aanbod willen toelichten.

Het tijdstip van versturen en nabellen van de mailing is essentieel. Je wilt niet op een verkeerd tijdstip de mat vallen of nabellen.

Het versturen van direct mailings is een beetje uit het communicatieland verdwenen om dat online marketing de boventoon voert, maar het blijkt dat juist een opvallend poststuk positief wordt ontvangen en wordt geopend.

Zo hebben we bijvoorbeeld voor een klant een score van 17 afspraken op 50 mailings behaald. Best okay toch?

Direct mailing om klanten te werven
Ken jij je doelgroep?

Wie is jouw doelgroep?

Parallel aan de creatie van de mailing wordt een kwalitatieve doelgroep samengesteld. Dit doen we bij voorkeur samen met jou. Wil je bedrijven benaderen van een bepaalde grootte, geografische ligging, branche of interesse? Hoe concreter, hoe beter. Zeg maar waar jij de meeste kans denkt te maken. Zorgvuldigheid bij het samenstellen van deze lijst is hierbij vanzelfsprekend. Bij leadgeneratie draait het om zinvolle contacten. Een salesgesprek zonder raakvlakken is verspilling van tijd en geld.

De verkoop van robotgrasmaaiers neemt een vogelvlucht, zo ook het aantal advies-aanvragen. Ik merkte dat ik steeds vaker bij mensen aan tafel kwam te zitten zonder koopintentie. Ik had een goed gesprek en klanten veel verteld, maar verkocht niets. We hanteren geen pushverkoopstrategie, maar uiteraard moet er wel wat verkocht worden. Daarom moest het adviesgesprek een salesgesprek worden. Na een paar intensieve gesprekken met Marije kwamen we tot de conclusie dat we de klant veel meer informatie moeten geven op het moment hij ons benaderd. Met het geven van de juiste informatie over ons product, over ons bedrijf en werkwijze, kan de klant nog beter bepalen of een robotgrasmaaier voor hem geschikt is en of Vitaro bij hem past. We hebben daarbij ook heel duidelijk het ideale klantprofiel beschreven en daarop onze werkwijze ingezet. Dit traject is gestart met het realiseren van een hoogwaardig informatiemagazine (gemaakt door FairySales). De gesprekken met Marije verliepen bijzonder gemakkelijk en we zijn zeer gelukkig met het voorlopige tussenresultaat. Ik heb het gevoel dat wij door de nieuwe werkwijze nog professioneler overkomen en daardoor worden gezien als de specialist in ons vakgebied. En dat niet alleen in de werkplaats, maar ook zeker al aan tafel of zelfs aan de telefoon bij het eerste contact moment.

Zullen wij voor je aan de slag gaan?

Je kunt me bellen: 06 41299228 of op de contactbutton klikken.