Teveel praten

Verkoop vandaag, uitleggen kan altijd nog

Je passie kan ook je valkuil zijn. Je zal niet de eerste zijn die te graag over z’n business praat. En maar kletsen en maar uitleggen. Alsof je een gebruiksaanwijzing van 120 pagina’s opdreunt.

Zoveel voordelen, zoveel woorden.

In het eerste gesprek dat je met een lead hebt, moet je dat niet doen. Het gaat irriteren. Het doel van een verkoopgesprek is om uit te vinden waarom en onder welke omstandigheden de persoon in kwestie iets van je zou kopen.

Praat je klant niet suf maar stel vooral vragen.

Stel daarom eerst vragen

Uitleggen en demonstreren kan altijd nog. Verkoop vandaag, onderwijs morgen.

Richt je website slimmer in. Alles wat jij aan tafel wilt vertellen, kun je beter op je website zetten. Inclusief eventuele specificaties, filmpjes, resultaten en ervaringen van anderen.

Dan hoef je minder te vertellen want de meeste leads kijken eerst op je website voordat je mag aanschuiven.

Dat doe jij toch ook?

Scroll naar top